Publicaties

CLU Boekenreeks

Doen wat je belooft

Auteur(s): 
A. Reints & A. Booms
Uitgever: 
Bohn Stafleu van Loghum
Verschenen in: 
CLU Boekenreeks
ISBN: 
903131708x
 

Het eerste deel van de CLU-boekenreeks gaat over projectmatig werken. In dit boek koppelen de auteurs voor het eerst projectmatig werken aan leermiddelen. Het is ruim voorzien van praktijkvoorbeelden.

Lesgeven op papier

Auteur(s):
F. Teunissen
Uitgever:
Bohn Stafleu van Loghum
Verschenen in:
CLU Boekenreeks
ISBN:
 

Dit boek is een handleiding voor het schrijven van leermiddelen en opleidingsmateriaal. Het boek houdt rekening met leermiddelen voor verschillende doelgroepen lerenden, zowel goede als minder ervaren lezers. Ook gaat het boek in op de specifieke aspecten van zelfinstruerend studiemateriaal.

Onderwijskundig ontwerpen

Auteur(s):
F. Hoobroeckx en E. Haak
Uitgever:
Bohn Stafleu van Loghum
Verschenen in:
CLU Boekenreeks
ISBN:
90 313 25422
 

Deze uitgave is gericht op het maken van een ontwerp voor een leermiddel. Een handleiding voor ontwerpers (docenten, onderwijscoördinatoren, onderwijskundig adviseurs) van leermiddelen die een consistent, relevant, creatief en realistisch ontwerp willen maken. Dat leermiddel kan zowel een leerboek, een studiehandleiding, een cd-rom, een coachingstraject als een workshop zijn.

Alles over opdrachten

Auteur(s):
I. Verheul
Uitgever:
Bohn Stafleu van Loghum
Verschenen in:
CLU Boekenreeks
ISBN:
90 313 3230 5
 

In dit boek wordt een grote hoeveelheid informatie over constructie, uitvoering en evaluatie van opdrachten op een rijtje gezet. Het boek is bedoeld voor iedereen die op wat voor manier en in welk soort onderwijs dan ook met opdrachten aan de slag wil – of is.

De verleiding weerstaan

Auteur(s):
W. van Dijk, I. Verheul (red)
Opdrachtgever:
Bohn Stafleu van Loghum
Verschenen in:
CLU Boekenreeks
ISBN:
97 890 3136 0895
 

Dit boek is een pleidooi om de verleiding te weerstaan om het onderwijs vooral te ontwerpen met nadruk op leuk, aantrekkelijk en zogenaamd adaptief. We willen hier aandacht schenken aan het doordacht ontwerpen van onderwijs, rekening houdend met visies op leren, kenmerken van de doelgroep en de organisatorische context.

Onderzoek door het CLU

Keuzeprocessen Deel 1

Wat hebben scholen nodig om te komen tot een keuze voor de best passende leermiddelen bij hun school?

Deelrapport 1: Het keuzeproces

Keuzeprocessen Deel 2

Wat hebben scholen nodig om te komen tot een keuze voor de best passende leermiddelen bij hun school?

Deelrapport 2: De vraagarticulatie